AWAS :

BLOG INI ADALAH SEKADAR DIARI SAYA SAHAJA....


Saturday 13 September 2014

Kek Coklat Bakar Simple

Assalamualaikum.. pada pagi ni saya nak habaq yang saya buat kek coklat lagi.. saya suka kek coklat dan saya hanya suka kek coklat saja.. saya selalu google resepi yang paling mudah dan saya dapati hampir semua resepi lebih kurang sama  jer...resepi kek yang saya dah buat semalam adalah resepi mix and match bahan apa yang ada kt dalam lemari saya sahaja...saki baki bahan kuih raya sebenarnya... hehe

Okay lah meh sini saya nak habaq resepi kek coklat simple gila... selamat mencuba

BAHAN-BAHAN:

150g tepung gandum*ayak
100g serbuk koko*ayak
1sdt soda bikarbonat*ayak
2sdt baking powder*ayak

200g minyak @butter dicairkan
200gm gula putih (boleh kurang kalau nak)
1 tin susu cair
1 cwn coffeemate*optional
4biji  telur(kacau sikit2 dgn garpu)
Esen vanila

CARA-CARA:

1. Panaskan susu, gula dan minyak hingga gula larut.. tutup api dan biarkan sejuk
2. Campurkan telur dan esen  vanila dan kacau sikit
3. Masukkan bahan ayak.. kacau again
4. Bakar 45minit guna kaedah steam  bath

*panaskan oven..griskan loyang jangan lupa na*


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.